Förberedelser inför sista terminen...
2014-04-09

Igår så anmälde jag mig till de sista kurserna som jag ska läsa innan jag är färdigutbildad förskollärare. Vid jul kommer jag alltså ha pluggat färdigt. Tiden har gått så sjukt fort när jag börjar stanna upp och tänka efter. Det känns som att det var nyss jag tog mitt pick och pack, flyttade 60 mil hemifrån, blev sambo och började på högskola. Det har snart gått tre år sedan. 
 
Nu har vi vår sista praktikperiod och efter denna vecka har redan halva praktikperioden gått. Jag förstår verkligen inte vart tiden har tagit vägen. Dagarna går så himla fort på förskolan och jag trivs jätte bra och känner verkligen att jag har valt rätt utbildning. (Vore ju lite dumt om jag kom på att jag valt fel nu så här vid slutet av utbildningen haha). Nu under sista praktiken får man försöka lära sig så mycket som det bara går eftersom man kommer jobba på "riktigt" sen. 
 
Nu när det är så kort tid kvar, så börjar man se slutet på den här resan. (Om man kan kalla det så). Jag är stolt över mig själv att jag snart har fixat en 3,5 års högskoleutbildning. Jag har lärt mig så himla mycket och vuxit som person. Fixat saker som jag inte trodde jag skulle göra, gråtit när det varit som tyngst och skrattat då det varit som allra roligast. Lärt känna så många nya människor, fått nya fina vänner som jag hoppas jag kommer hålla kontakten med, även om vi kommer bo långt ifrån varandra i framtiden. 

Kommentarer
Postat av: fisi

DU är en sådan otroligt fin vän och person Fisy! Jag är så fruktansvärt glad att jag lärt känna dej och att jag haft turen att börja skolan samtidigt som dej och fått möjligheten att lära känna dej :) Jag vet alltid var jag har dej och det betyder oerhört mycket! Jag vill alltid vara din vän <3

Svar: Åh, du är en sån fantastisk fin vän! <3
Lina Karlsson

2014-04-09 @ 23:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0