Virkad flätmössa
2013-09-25

 
För ett tag sedan satt jag och googlade på virkade mössor. Hittade ett mönster på en virkad flätmössa. I början på mönstret stod det: "Obs! Detta är inget nybörjar mönster". Okej, tänkte jag. Vad räknas till nybörjare då? Om man aldrig har virkat tidigare? Jag har ju inte virkat sådär supermycket, men mössan var ju faktiskt himla fin. Jag provade iallafall med lite garn jag hade hemma. Rev upp ett par gånger och provade igen. Till slut bestämde jag mig för att gå och köpa garn. Sen började jag virka och det gick ju! Nu kan jag virka lite fler mössor nu när det är så kallt ute. Imorse var det bara en plusgrad...
 
Mönstret till mössan hittar ni iallafall HÄR. Jag har virkat med virknål 6 och 5 och har använt mig av Järbo Raggi garn. 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jätte fin :-) Jag beställer en ;-) Kram <3

Svar: Bra då har jag anledning att virka en till :D Kram <3
Lina Karlsson

2013-09-25 @ 20:42:28
Postat av: Fisi

Åhh mössan blev jätte fin Lina! Du är duktig! :-) och vilka fina och klara bilder det blir från systemkameran :-) ha det så härligt i Jörn i helgen :-) kram <3

Svar: Tack Lina! :) Ses imorgon!! :) Kram <3
Lina Karlsson

2013-09-25 @ 23:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0