Nu är det höst!
2013-09-24

 Tisdag den tjugofjärde september tvåtusentretton och hösten är här på riktigt!
 
Idag blev det en pluggdag. Eller ja, försök till pluggdag. Igår startade en ny kurs med massor av uppgifter på väldigt kort tid. Har iallafall börjat läsa kurslitteraturen och imorgon när jag kommer hem från skolan har jag tänkt skriva en sammanfattning på en engelsk artikel som är en av uppgifterna vi ska göra. När jag hade min sista lektion i engelska B på gymnasiet så tänkte jag att det skulle bli väldigt skönt att slippa engelskan ett tag. Tji fick jag då det allt som oftast finns med minst en artikel på litteraturlistan som är på engelska... Jag och google översätt får väl försöka vara kompisar ett tag till haha. Inte för att det hjälper särskilt mycket, men vad ska man göra då man är helt värdelös på engelska? Det blir inte lättare av att det är massa termer som står på engelska som man knappt fattar när dom står på svenska. Men nu ska vi inte deppa över att jag måste skriva en sammanfattning av en artikel som är på engelska som jag knappt förstår. Det brukar ju lösa sig tillslut!
 
När jag blev less på plugga så gick jag ut på en promenad. Det är ju inte varmt ute kan jag ju tala om för er som inte gått ut idag. Jag tror att jag måste fästa trådarna på min mössa som jag virkat klart, känns som att det snart är dags att börja använda den. Bilder på mössan kommer komma upp här på bloggen så fort den är helt klar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0