14 oktober
2013-10-14

Så blev det måndag igen...
Helgerna går så himla fort tycker jag! I helgen har Daniels syster Lina varit hos oss, vilket har varit riktigt roligt! Fint väder har det också varit, så i lördags gick vi ut på en långpromenad. Inte alltid det är 16 grader ute i oktober! Lina var även snäll och bakade äppelpaj som vi mumsade i oss på lördagskvällen. Ja, inte Daniel då som är allergisk... Det är dock inte varje dag man har en som jobbar på konditori hemma hos sig, så det gäller att utnyttja situationen ;). Gott var det iallafall! 
 
Något som är mindre roligt är att vår spis har slutat fungera. Eller ja, ugnen fungerar och plattorna blir någorlunda varma om man slår på alla fyra plattor samtidigt... Vi trodde först att det var någon säkring som hade gått men det hjälpte inte att byta säkring så idag ringde jag till gavlegårdana. Det kom hit en som tittade på spisen och sen kontrollerade han säkringarna och konstaterade även han att det inte var något fel på dom. Han kunde inte göra så mycket så han ringde till någon som ska komma och titta på spisen senare i veckan. Vid fyra så kom det en annan person på gavlegårdarna med en kokplatta som vi fick ha tills vidare då de inte skulle komma och titta på spisen förrän på torsdag. Det var ju snällt av dom, det hade dock varit ännu snällare om de hade kunnat rengöra kokplattan först... Aja, vi får väl försöka äta mat som tillagas i ugnen denna vecka. Eller micromat. Alternativt rengöra kokplattan men det har jag faktiskt ingen lust med. Jag vet inte vad man ska hoppas på, att dom fixar spisen på torsdag eller att vi kanske kan få en helt ny spis? Aja, jag håller mina tummar att det löser sig så fort som möjligt! 

Kommentarer
Postat av: Fisi

Mumsigt med äppelpaj! :) usch va drygt och tråkigt det där med spisen :( jag håller tummarna för att det löser sig så fort som möjligt! Kram <3

Svar: Jag hoppas också att dom fixar spisen snart... :)Kram <3
Lina Karlsson

2013-10-14 @ 23:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0