Spindelsjal
2013-05-15

Jag brukar läsa Marias blogg och när jag läste hennes inlägg om spindelsjalen som hon virkat blev jag helt klart inspirerad! Så jag gick in på den här bloggen där Kungen och Majkis gjort en fantastisk bra beskrivning på hur man virkar en spindelsjal! Till kanten har jag använt mig av de två första varven på detta mönster. Här är min första spindelsjal: 
Jag säger första spindelsjal för jag har redan beställt garn för att virka en till! Inte till mig dock, utan till min lillasyster Wilma.
Jag har virkat med Tilda blandgarn, virknål 3,5. 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh!
Hur är Tildagarnet att virka i? Jag har länge funderat på att köpa det men hittar ingen återförsäljare i Oslo... :(

Svar: Jag tycker att Tildagarnet var lätt att virka med. Iof så har jag väl inte jättemycket att jämföra med men det är ett väldigt mjukt garn iaf! :) Jag har beställt från garnaffaren.se kanske levererar dom till Norge också? :)
Lina Karlsson

2013-05-16 @ 01:51:49
URL: http://www.livetpaflorabakken.blogspot.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0