En dag på förskolan
2013-05-23

I måndags ringde min handledare som jag har när jag har praktik (fast min handledare har jag kontakt med hela tiden under utbildningen) och hon undrade om inte jag kunde vikariera idag och imorgon. Eftersom jag inte hade skola så sa jag självklart ja, och idag har jag vikarierat min första dag på förskola! Japp, ni läste rätt. Innan jag påbörjade utbildningen till förskollärare hade jag ingen erfarenhet av att jobba på förskola, utan jag hade bara gjort en del praktik på förskola och tyckt att det var väldigt roligt. Sen under utbildningen till förskollärare har jag sammanlagt haft 9,5 veckas praktik. Ja, det är väl inte jätte mycket egentligen. Så jobba på förskola har jag aldrig gjort, förrän idag. Men det gick jättebra iallafall om någon undrade ;). Det var väldigt roligt att träffa barnen och personalen igen!
Något som jag ibland saknar under utbildningen är att ha lite mer erfarenhet som man kan relatera det man läser till, men det har funkat rätt bra ändå hittills. När den här terminen är klar har jag läst fyra terminer av sju, vilket innebär att mer än halva utbildningen är klar. Ni anar inte vad jag längtar tills jag har pluggat färdigt! 
Snart är det dags att gå och lägga sig så jag orkar upp imorgon och vara med barnen ännu en dag! Ser även ut att bli bra väder imorgon, och det ska man inte klaga på ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0