Tiden går fort när man har roligt!
2013-03-26

Morgonpromenad kvart i sex imorse upp till förskolan!
Helgen som var bara sprang förbi. I fredags kom Daniels kompis Marcus hit och i lördags kom Julia hit och var här hela dagen. Jag och Julia roade oss med att baka bullar och sedan gjorde vi en tårta, bara för att typ. Dagen sprang förbi iallafall och helt plötsligt var det dags för henne att åka hem. I söndags pluggade jag lite grann och sedan var det helt plötsligt måndag igen. En lång dag blev det på förskolan, då personalen har planeringstid på måndagskvällar till halv sju, så kom hem, duschade och gick och la mig typ, då jag började klockan sex imorse. Idag slutade jag däremot tidigt, var hemma vid kvart över två och då städade jag lägenheten och tvättade. Alltid roligare att komma tillbaka till en städad lägenhet och en tom tvättkorg, för vet ni vad, på torsdag kväll åker jag och Daniel hem till mina föräldrar! 
Inser även att jag redan är inne på min tredje praktikvecka. Vart tar tiden vägen? Snart har ju halva tiden gått... Från och med imorgon ska jag även vara inne på småbarnsavdelningen i lite mer än en vecka, då min handledare ska åka bort. Ska bli kul att se hur dom arbetar på den avdelningen. De samarbetar väldigt mycket mellan avdelningarna på förskolan där jag gör min praktik, de öppnar och stänger tillsammans, och sedan leker barnen med varandra utomhus(och även inomhus på morgonen och eftermiddagarna). Det är mest mitt på dagen de är "åtskilda" så det ska bli roligt att se vilka aktiviteter de mindre barnen gör på dagarna! :) 
Förresten måste jag bara påpeka vilket underbart väder vi har haft på dagarna nu! Det är så härligt att vara ute i solen och leka med barnen på dagarna! Ser även ut att bli kanonväder imorgon också! :) 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Välkommen hem :-)

Svar: Tack mamma! :)
Lina Karlsson

2013-03-26 @ 22:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0