Rubrik
2013-02-07

Åh vad jag hatar att komma på rubriker hela tiden. Min fantasi är ju lika med noll just nu typ. Aja. Igår skypade jag med världens bästa mamma! Mamma var dock helt inne i sin nya telefon men det gjorde inget. För hennes egen skull klippte jag bort bilden på henne ;).  Det var trevligt iallafall att skypa för ovanlighetens skull. Min lillasyster Elin kom med på ett hörn också efter ett tag. Men hon satt och kollade på tv och jag vart lite avundsjuk på henne för jag vill också ha TLC här hemma... Fast det kanske är tur att jag inte har det haha, för då kanske det inte skulle bli lika mycket plugg gjort. 
Idag har jag varit inne i stan för en dejt med bästa Julia. Åh vad glad jag är att hon också bor här nere nu! Hon tycker inte att jag säger "konstiga" ord och förstår vad jag menar. Imorse sa jag åt Daniel att "han vaknar före skrutt på morgonen", och till svar får jag "vadå före skrutt, det finns inget som heter så, bara äppelskrutt". Då jag sedan berättar om det för Julia så får jag till svar "Det kanske inte finns i ordlistan, men jag förstår iallafall vad du menar"! Enligt Daniel kommer jag med nya ord heeeela tiden, tydligen påhittade ord. Men det är inte påhittade, jag har sagt så hela mitt liv. Vad det är för ord vet jag egentligen inte, jag bara säger de i farten i vissa situationer utan att reagera på dem förrän någon annan påpekar det. Ett ord som inte verkar finnas här i Gävle t.ex. är "tjorvigt", jag sa en gång på skolan att mitt hår var så tjorvigt hela tiden. Till svar fick jag: "eeh, vadå tjorvigt, vad menar du med det?". Kanske ska vara glad att jag inte har någon grov norrländska haha. 
Vet inte vart jag ville komma med detta inlägg egentligen. Känns som det mest blev lite rörigt haha. Imorgon är det äntligen fredag men jag ska plugga medan Daniel är på skolan och sedan ska vi ut på en långpromenad. Sen kommer resten av helgen att bestå av plugg eftersom vi ska ha seminarium på tisdag så har en och en halv bok att läsa ut tills dess! 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var ju inte bara telefonen jag hade problem med ;-) De tog ju en evighet innan jag hade startat skyap :-( Men man lär så länge man lever ;-) Men de var roligt iallafall :-) De är tur att du har Julia som förstår vad du än säger :-D
Kramizar <3

2013-02-07 @ 21:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0