Vårt vardagsrum
2013-12-08

När jag och Daniel flyttade ihop för två och ett halvt år sedan så var det mesta i möbelväg (eller ja, alla stora möbler), möbler som Daniel hade med sig eftersom han bott i egen lägenhet förut och redan hade allt som man behövde. Jag hade ingenting i möbelväg med mig eftersom inte jag hade några och det kändes rätt onödigt att köpa då Daniel redan hade allt. Under helgen när vi flyttade ihop så köpte vi sådan som varken jag eller Daniel hade (typ en skohylla, badrumsskåp och sånt), det som vi var i mest "behov av". Ja, hur man nu kan tycka att en skohylla är viktigt, men ja, ni förstår kanske hur jag menar haha. 
 
Vi har under tiden vi bott här bytt ut lite saker då och då, till saker som vi valt ut tillsammans. Den här gången var det vardagsrummet som skulle få sig en förändring. Jag har velat byta ut vår gamla soffa väldigt länge, men nu har det äntligen blivit av. Vår gamla soffa var liten, lite nedsutten i mitten och man rymdes knappt tre personer i den. Inte så roligt då vi får besök och man knappt får plats i soffan... I onsdags kom äntligen får nya soffa, så nu ska ni få er en liten titt in i vårt vardagsrum!
Vad tycks? Vi är iallafall supernöjda med soffan! Vårt gamla vardagsrumsbord blev för stort så vi fick ta en snabb tur till IKEA för att köpa ett nytt. Jag gissar att jag kommer hata mig själv för att vi köpte ett brunsvart bord där dammet syns hur lätt som helst, men det går inte att undvika att det brunsvarta bordet passar superbra till soffan! En annan smart grej med denna soffa är att det är förvaring under divanerna, det är som en stor låda under, där täcken, kuddar, filtar och massa annat ryms. Helt perfekt! En annan bonus är att det är en bäddsoffa som går lätt att bädda ut när vi får gäster. Så nu är det bara att komma och hälsa på! Rottingstolen som står i hörnet där Daniel sitter har vi tänkt sälja då vi inte använder den. Den står mest bara där och är en "skräpsamlare".
 
Nu har ni fått se lite grann av hur det ser ut hemma hos oss!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jättefint ni har det! :)
Kram <3

Svar: Tack Jenny! :) Kram <3
Lina Karlsson

2013-12-09 @ 20:58:32
URL: http://jennnyea.blogspot.se/
Postat av: Fisi

Åhh det vart jättebra ju!:) soffan och bordet var jättejättefina ju! :) ni har det så fint tycker jag! :)

Svar: Tack Lina! :) <3
Lina Karlsson

2013-12-09 @ 23:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0