Nu är vintern här!
2013-12-06

Igår tyckte jag att vi hade fått mycket snö, men detta är ingening om man jämför med all snö som kommit under natten och dagen...
Hej på er! 
Det var ett tag sedan jag skrev nu, men denna vecka har varit rätt fullproppad med saker att göra. Under helgen hade vi besök av Marcus och Julia, vilket var riktigt roligt som alltid. Tiden bara springer iväg! I måndags hade jag min sista skoldag för det här året. Japp, ni läste rätt! Sista skoldagen är gjord och nu är det plugga hemma som gäller resten av december. Mitt mål är att jag ska bli klar med uppgifterna innan jag åker hem till mamma och pappa så att jag kan vara lite ledig då. Jag får väl se hur det blir med den saken, men jag ska göra mitt bästa!
 
I tisdags så var jag till frisören och klippte och slingade håret. Efter det hamnade jag hos Julia och spenderade eftermiddagen där. Ja, jag saknade henne så mycket, vi hade ju inte alls umgåtts två helger i rad ;). Var ju tvungen att passa på då hon åkte upp till norr idag. 
 
I onsdags höll jag och Daniel på och fixade här hemma, bilder kommer sen! I torsdags var jag till förskolan för att filma en bokläsningsstund, men det slutade med att jag var där hela dagen. Det var roligt att träffa både barnen och personalen igen och jag längtar tills jag ska vara där flera veckor i vår! Har verkligen haft tur med att få en superbra praktikplats och en superbra handledare, sen är resten av personalen på förskolan superbra dom med, vilket självklart barnen också är! :) 
 
Idag har jag pluggat hela dagen. Eller okej, nu ljög jag. Halva dagen har jag pluggat, men det känns som hela. På morgonen gjorde jag och min studiegrupp ett grupparbete via skype och efter det tänkte jag börja med en uppgift som jag har skjutit på. Ja, det gick ju som det gick, men jag har börjat iallafall! Bättre än ingenting?
 
Ja, som ni ser har min vecka varit full med saker att göra. Eller ja, iallafall för mig är det mycket då min kalender brukar vara rätt tom haha. Natten mot idag och under dagen har det varit klass 2 varning här, då det blåst en massa och snöat. Har kommit hur mycket snö som helst på kort tid. Äntligen säger jag bara, som jag har väntat på att det ska bli lite snö och vinter! Hoppas bara att snön stannar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0