Mycket just nu...
2013-04-21

Det är väldigt mycket på samma gång just nu. Imorgon börjar sista praktikveckan, bara tre dagar kvar. Tills på torsdag då vi ska in till skolan igen ska jag ha läst en massa som jag inte hunnit med. Det är en uppgift som ska skrivas där man ska reflektera och koppla till litteraturen. Alltifrån vad vi har observerat på förskolan till det förskollärarna sa när vi intervjuat dom. Inte så jättelätt faktiskt. 
Innan vi började vår VFU sa vår lärare inne på högskolan att vi skulle ha VFU sju timmar per dag istället för åtta. Den sista timmen skulle vi gå hem och läsa kurslitteratur och skriva på vår uppgift. Första veckan av VFU:n var jag helt död när jag kom hem om kvällarna. Jag orkade ingenting. Det tog på krafterna med alla nya intryck, ljudnivån, och allt nytt man skulle lära sig. Den där sista timmen man skulle plugga på dagen fanns inte, det fanns helt enkelt ingen ork till det. När jag sedan började ta tag i uppgiften som innebar at vi skulle intervjua tre förskollärare så kom nästa problem. När skulle det finnas tid till att intervjua? På dagarna är det fullt upp på förskolan med många barn och det kan vara svårt för förskollärarna att gå ifrån verksamheten. Förra veckan fick jag gjort min sista intervju.  Den 30 april ska uppgiften vara inlämnad. Det är ett tag kvar, men jag brukar ofta vara klar i rätt god tid, för jag hatar att vara ute i sista minuten. Då känns det som att jag inte har någon kontroll. Jag vet inte om man kan kalla det att vara ute i sista minuten när det är över en vecka kvar tills uppgiften ska vara inlämnad, men för mig känns det så. Jag har mått väldigt dåligt över den här uppgiften och i fredags när jag kom hem från förskolan var det som om allt kom över mig på en gång och jag satte mig ner på hallgolvet och grät. Det ska bli så otroligt skönt då uppgiften är klar och man kan återfå ett normalt liv igen. 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du fixar det här det vet vi och DU! Skickar massor med energi till dej <3 Kramar i massor <3 <3

Svar: Tack mamma! <3
Lina Karlsson

2013-04-21 @ 20:33:02
Postat av: Carina

Det kommer att gå bra! Sänk kraven på dig själv. Du gör ditt bästa & allt behöver inte bli topp. Som jag brukar säga: Man kan inte vara bäst på allt. ;-)
Massor av positiv energi & styrkekramar ♥ ♥ ♥

Svar: Tack! Inte alltid så lätt att sänka kraven då man vill att det man gör ska bli bra... :/ Men jag ska göra mitt bästa och hoppas på att det blir godkänt iallafall! :) Kram <3
Lina Karlsson

2013-04-21 @ 21:07:25
Postat av: Johanna Karlsson

Jag känner lika dant. Har en intervjuv kvar, hoppas jag hinner göra den imorgon. Till råga på allt drar man på sig en halsfluss :-( men som sagt det brukar ordna sig till slut. Kram

Svar: Hoppas du kryar på dig snart! Inte roligt att bli sjuk :( Hoppas intervjun går bra och att det går bra att skriva sen. Jag hoppas verkligen inte att de har så höga krav på denna uppgift... Men det brukar ju lösa sig! Ses på torsdag! kram!
Lina Karlsson

2013-04-21 @ 22:02:35
Postat av: Fisi

Vi fixar det här Lina! Tillsammans! <3 vi får göra så gott vi kan :) Massamassa kraaamar <3 snart träffs vi!! Wiiiee hiihihi :D

Svar: Ja, tur att vi har varandra bästa du!! <3 ÅHh jag längtar!!! :D <3
Lina Karlsson

2013-04-22 @ 22:16:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0