Dagar som denna
2012-11-15

Älskar dagar då man tror att man kommer sluta halv fyra, men läraren säger att man kan gå hem halv tolv om man vill. Så istället för att komma hem fem var jag hemma halv två! Rätt skönt faktiskt. Var kvar en liten stund på skolan och åt lunch och pratade lite med mina fina vänner innan jag tog bussen hem. Vi hade musik och på förmiddagen gick vi igenom lite musikteori (igen) och jag har redan glömt hälften. På eftermiddagen skulle vi spela ukulele och då fick vi välja om vi ville åka hem och spela så jag gjorde det. 
Något som jag har börjat tröttna lite på är då alla lärare skyller allt som är dåligt i vår kurs på att vi är "försöksklassen", vi är ju de första som går den här utbildningen sen den gjordes om. Som om det skulle vara en ursäkt? Idag stod läraren och sa att det vore bättre om vi hade haft en musikbok som heter elefantboken istället för musikskatten som vi har. Elefantboken ska tydligen vara mer anpassad för barn i förskoleåldern. Jo, men det är ju jätte roligt att det kommer fram nu, att vi har musikskatten istället som är mer anpassat för skolbarnen eftersom vi läser till förskollärare. Det hänger väl ihop? Vår lärare sa sen att de som läser kursen efter oss ska ha elefantboken istället. Så det var ju bra för dom. Vi är ju försöksklassen så vi får väl nöja oss med det som är mindre bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0