Myror
2012-05-02

Idag har jag varit på skolan, klarade båda tentorna som vi hade idag, så nu kan man andas ut! Var rätt orolig att jag inte hade pluggat tillräckligt, men jag klarade det iallafall, vilket känns riktigt skönt!

När jag kom hem så fortsatte jag med pluggandet. Tog en liten promenad till en plats en bit ifrån vår lägenhet och tog lite kort. Vi ska skriva om hur den platsen "utvecklar" sig nu under våren, så kände att det var dags att börja med det.

Sen ska vi även studera något kryp som finns ute, så jag valde något som är enkelt att hitta, nämligen myror. Så nu ska jag studera denna myra ett tag. Roligt? Nja inte jätte. Har aldrig riktigt varit förtjust i småkryp. Jag ska även mata denna myra. Så vad äter myror? Då jag var liten matade jag och mina kusiner alltid myrorna i myrstacken bredvid farmor och farfar med socker. Så jag testar med det. Intressant rapport det här kommer bli. Om en myra. Då vet ni vad jag sysslar med på skolan nu haha. Imorgon börjar vi med teknik och biologi. Hoppas det blir intressant. Lite drygt med långa dagar bara. Men det är som det är, bara gilla läget. Tur man har kompisarna där som gör dagarna roliga och lättsamma! 
 

Kommentarer
Postat av: amme

grattis till tentorna :D



SV: Okej låter kanon :D kan förstå det :/ jaaa sommar nu tack! hihi du får ta och pallra dig hit upp så vi får ha en återträff :D

2012-05-02 @ 18:57:47
URL: http://ammepamme.blogg.se/
Postat av: Lina Flink

Fasen va skönt att vi klara tentan, Jippie!!! :)

2012-05-02 @ 19:09:15
Postat av: jana

Nice att du klarade tentorna! Det var också nice att komma hem efter en långhelg hem-hemma (eh, du fattar vad jag menar...) och hitta ett brev från dig bland posten! Det kom ovanligt snabbt den här gången ;)

2012-05-02 @ 20:15:01
URL: http://janasbokhylla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0