Saknar.
2012-02-28

Ikväll är en sån kväll då jag saknar er där hemma...

Saknar att läsa en bok för Wilma innan hon ska sova....
Saknar att störa Elin då hon ser tv genom att prata en massa tills hon är sisådär lagom irriterad och säger åt mig att antingen vara tyst eller gå därifrån.
Saknar att vara storasyster helt enkelt...

Sen saknar jag närheten till en av mina bästa vänner Louise...  Saknar tiderna som var för ett och ett halvt år sen... Då vi bodde grannar som vi gjort så länge jag kan minnas.... Då jag bara ringde för att fem minuter senare sitta i samma rum och skratta. Det saknar jag. Men sedan kom ju den dagen då Louise tog sina väskor och flyttade till Umeå, och jag, ett år senare packade mina flyttkartonger och flyttade till Gävle... Ikväll är en sån kväll då jag vill ta telefonen och ringa Louise för att fem minuter senare sitta i samma rum och skratta. Behöver det ikväll...

Men snart ska jag hem, då ska jag umgås med mina syskon, och mina kompisar där hemma!

Men jag trivs väldigt bra här nere, ångrar inte att jag flyttade, för jag har lärt mig massor om mig själv, + lärt känna en massa fina människor. 4 fina tjejer har jag lärt känna extra bra, vilket jag är väldigt glad för. Träffade de redan första veckan i skolan, och sedan dess har vi hållt ihop! Team LEMLA, det är ett oslagbart team! Lina, Emma, Malin, Lina, Anna! Sen går det en massa andra underbara fantastiska människor på förskollärarprogrammet också som man pratar med på skolan, som är väldigt bra dom med! Så jag hoppas att de 3 år som är kvar som jag ska tillbringa här nere i Gävle kommer bli lika bra som det första halvåret varit!

Men det är okej att längta hem lite ibland. Och vissa kvällar gråta några tårar innan man somnar för att morgonen efter vakna och vara glad igen!

Kommentarer
Postat av: Lina F

<3

2012-02-28 @ 21:07:37
Postat av: Mamma

De är inte bara du som saknar....¨De gör vi alla här hemma och en som räknar dagarna :-) Kramar i massor <3 <3 Vi ses snart

2012-02-28 @ 22:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0