Hemmastudier
2012-02-07

När jag började på högskola hade jag förväntat mig att det skulle vara mer eller mindre likt gymnasiet... Alltså inte studiemässigt men... Jag valde att plugga på campus, eftersom jag inte trodde distans skulle passa mig. Så jag hade förväntat mig skola från måndag till fredag, precis som i gymnasiet. Jag pluggar på campus, har skola sisådär två dagar i veckan, resten är hemstudier. Så jag sitter hemma på dagarna och drygar medan Daniel är på jobbet. Läser lite av det som vi ska läsa, går ut en stund, tvättar, städar, lagar mat och pluggar lite till. Däremellan hinner jag kolla lite på tv... Så lite annorlunda är det allt... Inte skola så ofta, mycket eget ansvar, och vet ni vad? Jag gillar det. Även om det kan bli lite småtråkigt att gå hemma ibland. 

Jag och Daniel har köpt en ny tv också! Den kom igår, så nu kan vi se på tv med bra ljud och bra bild! En bild på vår tv kanske kommer upp här på bloggen så småningom! 

Igår kom pappa förbi! Var jätte roligt att få träffa nån hemifrån... Skulle inte sitta fel med en liten hemresa nu kan jag ju säga... Men vecka tio planeras det att åka hem, då det är sportlov där hemma. Jag har skola två dagar den veckan, och sen är jag ledig ett tag så då blir det en resa upp till norr och umgås med familjen! Och nästa gång pappa har en långkörning hit ner så kan han ju ta med sig resten av familjen också ;) 

På fredag planeras det middag med Emma och Lina! Kanske kommer det upp några bilder efter det, vem vet. Beror på om det tas några bilder, och hur de blev! Före jul då vi bakade togs det en del bilder, suddiga och oseriösa. Inget att visa på bloggen, men roliga att ha som minnen.
  Såhär såg det ut sist vi va hos Emma! Jag vet inte riktigt vad vi bakade eller "geggade ihop" men gott va det iallafall, och mycket choklad ;)
Hoppas fredag blir lika roligt som sist! Dessa två tjejer har nära till skratt, precis som jag! Tänk vilken tur man har som har lärt känna så fina människor!




Kommentarer
Postat av: Lina Flink

Åh va snäll du är!! :) jag är så himla glad att jag lärt känna dig också Lina!! <3 vi får hoppas att maten blir mer lyckad på fredag än den dära tomteskumgeggan hihi :D

2012-02-07 @ 19:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0