Hemma!
2012-12-14

Då var man hemma hos mamma och pappa då. Tåget var i tid och allting och mamma och hennes jobbarkompis var snäll och hämtade mig och Julia på tågstationen tjugo över sex imorse. Hann precis träffa pappa innan han for till jobbet, men en glad lillasyster hann jag vara med ett tag iallafall. Jag, Wilma och Julia kollade lite på julkalendern innan mamma kom hem från jobbet och Julias mamma kom hit och hämtade Julia. Sedan gick mamma och la sig (hon har jobbat natt) och jag skjutsade Wilma till skolan. Så nu sitter jag här i min ensamhet lite halvdöd i soffan. Fick lite sällskap av Maja, våran katt iallafall. 
Det blev lite stressigt igår innan vi skulle åka för att vi i sista stund bestämde oss för att ta en tidigare buss så att Daniel kunde ta ett tidigare tåg till Stockholm. Det var ju väldigt nödvändigt eftersom hans tåg var en halvtimme sent så vi fick stå ute och frysa eftersom ingen information om försening kom upp. När jag hade sagt hejdå till Daniel så gick jag in i vänthallen där Julia satt och väntade och vi satt och pratade lite. Till slut säger jag att vi kanske borde gå ut och vänta på tåget så vi ser då det kommer. Tur var väl det eftersom tåget redan stod inne (vilket vi inte såg) så hade vi suttit kvar lite längre så hade vi säkert missat tåget. Men vi kom tåget iallafall haha. Resan gick bra, är lite trött nu bara eftersom man inte sover så bra sittandes på ett tåg och när en gubbe började snarka där vid tre så blev det inte lättare att sova. Kommer sova gott ikväll! 
Nu sitter jag och väntar på att klockan ska gå så att jag kan hämta Wilma från skolan och att mamma ska vakna så jag får lite sällskap. Jag åkte ju inte hem hit för att umgås med mig själv haha. Sen idag kommer även min andra lillasyster Elin hem, ska bli kul för det var längesen jag träffade henne! Nä, nu tycker jag klockan kan gå lite snabbare! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0