Gårdagen
2012-12-05

Idag har jag bara pluggat och det är varken roligt att skriva om eller roligt att läsa om, så därför skriver jag om gårdagen som  var betydligt roligare. Hade tänkt skriva lite igår kväll men det blev aldrig av. 
Gårdagen spenderades iallafall med Julia. Jag åkte in till Gävle under förmiddagen för att möta Julia och sedan skulle vi handla ingredienser till middagen. Som vi hade längtat efter denna dag. Vi handlade iallafall ingredienserna och då vi gjort det så inser vi att det är 40 minuter kvar innan bussen går... Så då hann vi gå till team sportia där jag köpte ett par handskar så nu är jag redo för vintern och kylan som är här! Sedan hann vi in på rusta en sväng innan vi var tvungen gå till bussen. När vi står där och väntar på bussen så ångrar jag att jag inte tog mina varma vinterskor, men tackar mig själv för att jag packade ner täckbyxorna i ryggsäcken innan jag gick. När bussen är 20 minuter sen så kommer den äntligen! Så då åkte vi hem till mig, åt lite lunch, makaronvälling, så himla gott! Vi påbörjade även middagen lite smått och sedan satte vi oss och kollade på film. 
När filmen var slut så fortsatte vi med middagen som vi längtat så mycket efter, nämligen köttsoppa! Hur gott som helst och vi ställde oss frågan varför äter vi inte detta oftare? 
Här visar Julia Gefleortens fina mjölkpaket med jultema. 
 Så avslutade vi dagen med god köttsoppa! 
Vi bokade också hemresa igår! Den 13 december går tåget från Gävle så den 14 december på morgonen befinner vi oss hemma i Jörn om allt går som det ska. Då jag berättade för Wilma att jag skulle komma då så fick jag till svar: "Lina, jag kommer ihåg den morgonen då jag var sjuk och du kom hem utan att berätta före. Det var jätteroligt." Då ångrade jag lite att jag sagt att jag skulle komma hem och låtit det bli en överraskning istället. Men det får bli en annan gång!  (Det var förra hösten, första gången jag åkte hem efter jag hade flyttat som jag inte sa till Wilma att jag skulle komma. Synd bara att inte fler fick se hennes min då!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0