-20 grader
2012-12-03

Efter pepparkaksbaket igår så hittade jag på att vi kunde skriva våra namn på två av pepparkakorna och hänga upp över jul. Grejen är bara den att vi aldrig testat skriva med glasyr förut, där av resultatet haha. Men vi var nöjda ändå. Detta gjorde vi alltså igår och sedan dess har vi pratat om vart vi ska hänga upp dem och hur. De har då legat på köksbordet under tiden och varenda gång vi gått förbi har vi varit sugna på äta upp dem. Idag bestämde vi oss att vi lika bra kunde äta upp de, för annars skulle de bara ligga och ruttna över julen. Så blev det med det julpyntet haha, men goda var de iallafall! 
Idag har jag varit på förskolan där jag gör min praktik och filmat en estetisk aktivitet. Nu återstår bara att kolla på filmen flera gånger och analysera den samt skriva en rapport. Förhoppningsvis går det lätt då man väl sätter igång, vilket jag kommer göra på onsdag. Imorgon ska jag vara med Julia och vi ska koka köttsoppa med massor av klimp i. Mums
Idag åkte älsklingen till Stockholm och kommer inte hem förrän på fredag... Saknar honom redan även fast han bara varit borta i typ två timmar... Då han skulle åka så skulle han åka med en buss som gick 18.05 härifrån för att sedan hinna med ett tåg inne i Gävle som han bokat biljett till. Klockan halv sju hör jag någon som kommer upp för trappen och låser upp dörren och in kommer en frusen Daniel. Då har bussen fortfarande inte kommit, vilket gör att han missar tåget. Jag förstår verkligen inte hur bussarna kan bli så jäkla sen. Tydligen hade den stått vid första hållplatsen också?! Bara för att det är 20 grader kallt borde väl bussarna kunna gå... Men tydligen så funkar bussarna inte lika bra här nere som där uppe i norr som jag är van vid. Irriterad ringde jag till trafikupplysningen och enligt dem ska han kunna ta nästa tåg och åka på samma biljett som han hade betalt för till det tidigare tåget. Så vi får hålla tummarna på att det löser sig och inte blir nå mer krångel.
Hoppas ni alla har haft en trevlig måndag i kylan, och får en fortsatt bra vecka, själv ska jag längta till på fredag! 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Berett kom hem vi har bara -14 ;-) Och bussarna går;-) Kram <3

Svar: Nu är det nåt sånt här också och jag hoppas bussarna går för jag ska in till stan och möta Julia! Kram <3
Lina Karlsson

2012-12-03 @ 22:44:32
Postat av: Mamma

De skulle stå brrrrrr ;-)

2012-12-03 @ 22:46:01
Postat av: Fisi

Hoppas att det gick bra med filmandet idag :) KRAAM <3

Svar: Jodå, jag hoppas bara jag får ut någonting av filmen! :) Kram <3
Lina Karlsson

2012-12-03 @ 23:25:50
Postat av: Daniel

Jag längtar oxå tills på fredag <3

Svar: <3
Lina Karlsson

2012-12-04 @ 00:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0