Vänner som förstår utan ord
2012-08-26

Det är så skönt med vänner som förstår, utan att man behöver förklara en massa. Personer som vet hur det känns, och som kanske känner lite likadant.
Jag har en kompis, som jag lärde känna över internet. Våra vägar korsades lite oväntat, men vi hade mer gemensamt än vad vi först hade kunnat tro. Vi började chatta med varandra varje dag, och till henne berättade jag saker som jag inte berättade för så många andra. Hon förstod. Vi skrev om allt mellan himmel och jord, både seriösa saker och oseriösa saker. Vi har våra interna skämt med varandra, som jag inte tror att många skulle förstå.
När jag först började skriva med den här personen, kunde jag inte föreställa mig hur mycket hon skulle komma att betyda för mig. Vi har även träffats i "verkligheten" och inte bara via nätet.
 
Saker och ting förändrades efter ett tag, och vi skrev inte lika mycket till varandra längre. Men när vi väl skriver med varandra, så känns allting så naturligt. Hon förstår mig utan att jag behöver förklara så mycket. Ibland känns det som att vi har varit med om samma saker, och att vi är väldigt lika.
 
Det var väl det som vi tyckte var så roligt då vi först lärde känna varandra, att vi var så lika och att det bara skiljer åtta dagar mellan våra födelsedagar!
 
Tack Jenny för att du finns! Du betyder väldigt mycket för mig, och är en vän som jag litar på till 100%!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Väldigt fint skrivet från en väldigt fin vän. Gifta till evig vänskap är vi ju till och med ;) !
Det är så skönt att kunna prata med dig och veta att du förstår hur jag menar på ett sätt som andra inte gör. Att man inte behöver förklara för du vet iaf och du säger massa bra saker som får en på bättre humör om man är nere och som får en att skratta nästan oavsett vilket humör man är på :)
Jag är så glad att våra vägar väldigt slumpartat råkade korsas där för en massa år sedan och att vi fortfarande håller kontakten! Även om vi inte pratar lika mycket längre så uppskattar jag verkligen stunderna då vi gör det. Det är som om ingen tid alls har gått från den tiden vi pratade med varandra dagligen.
Tack för att du finns. Jag finns alltid om du vill prata, de vet du!
kram <3

2012-08-26 @ 16:39:33
URL: http://jennnyea.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0