Länge sen sist!
2012-08-01

Länge sen jag skrev någonting, men bloggen hamnar lite åt sidan nu under sommaren. Har knappt haft fram datorn under sommaren. Det är så mycket annat man vill hinna med då man är hemma, men trots det så hinner man inte med allting som man vill... Tiden går så himla fort... Nu är det helt plötsligt bara 27 dagar kvar tills skolan börjar om igen! Dessa 27 dagar ska jag bara njuta och ta det lugnt!
 
När jag åkte hem i början på juni, så tänkte jag att jag skulle ha massor av tid att träffa mina vänner som jag saknar så oerhört mycket då jag är i Gävle. Men det blev inte riktigt som jag hade tänkt. En av mina bästa vänner, Louise som jag verkligen hade sett framemot att umgås med åkte iväg för att sommarjobba. Sedan var hon borta under hela tiden jag var hemma... hann träffa henne en kort stund någon dag före jag åkte. Julia jobbade också en massa, två dagar kanske det blev att vi träffade varandra?
Min kusin Kattis däremot, jobbade bara dagtid, bodde hos mina kusiner som inte alls bor långt ifrån mamma och pappa, och hade precis som jag, tråkigt på eftermiddagarna/kvällarna. Så henne har jag varit med mest under hela sommaren. (om man bortser ifrån familjen). Det blev en del springturer på kvällarna, en massa prat och en massa skratt. Förut var jag och Kattis med varandra nästan varje helg, men sen när vi blev äldre så träffades vi inte lika ofta, men nu i sommar kan väl säga att vi har umgåtts en hel del.
 
Den 20 Juli fyllde min lillasyster 18 år, så då firade vi henne. Då började även hon sommarjobba lite grann, och jag, mamma, pappa och Wilma åkte iväg på semester till Stockholm. Vi har stått med husvagnen hos mammas kusins mormor och morfar, och vi har haft det hur bra som helst! De har även en pool på sin gård, så vi har badat i poolen nästan varje dag och bara njutit. En av dagarna så skulle mamma, pappa, Wilma, mammas kusin Jenny, hennes man Krister och deras barn Leo till gröna lund, och eftersom jag snart ska dit så åkte jag, Daniel och Hjalmar (jenny och Kristers andra barn) till skansen och gick runt och tittade på djuren en hel dag. Hjalmar är bara två år, så han hade inte haft så roligt på grönan, så vi hade väldigt roligt på skansen istället!
 
I måndags åkte mamma, pappa, Wilma, Jenny, Krister, Leo och Hjalmar hem till norr igen, så det blev lite tårar när de åkte. Jag vet inte när vi kommer träffas nästa gång så. Beror lite på hur mitt schema ser ut till hösten, om det finns någon lucka då jag kan ta mig hem.
Resten av sommaren kommer jag tillbringa med min älskling, och imorgon ska vi på grönan med min kusin och hennes kille! Kommer bli super tror jag!
 
Sen i slutet på augusti flyttar även Julia ner till Gävle!!!!! Då ska även jag flytta tillbaka dit, just nu så bor jag och Daniel hos hans mamma. Om bara solen kunde komma fram så skulle jag lägga mig vid poolen ett tag, men just nu så lyser den med sin frånvaro.
 
Två bilder från skansen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0