Bilder från skolan!
2011-10-23

Hejsan Hoppsan. Denna helg börjar lida mot sitt slut. Eller okej, jag ska inte till skolan föränn på tisdag men det är söndag idag = helgen är slut. Vad har jag då hittat på i helgen här i min ensamhet? Jo, pluggat, pluggat och pluggat lite till. Och nu ett x antal timmar senare så är jag fortfarande inte klar. Eller okej, jag anser mig nästan klar med min slutuppgift. Med min artikelredovisning är jag klar, med mina intervjufrågor till min handledare är jag klar, ska bara renskriva det. Vad har jag då kvar? Jo, skriva intervjufrågor från en aptråkig bok, sedan läsa ut HELA den boken = Daniel ska vara glad om han har en levande flickvän då han kommer hem igen! Sen så ska jag kolla igenom och fixa lite till på min slutuppgift så den blir så bra som möjligt!

Men nu så ska ni få se lite bilder på vad vi har haft för oss på skolan i denna kurs!

Vi fick en gruppuppgift som handlar om friluftsteknik, så jag och min grupp (TEAM LEMLA) som vi kallar oss, fick i uppgift att lära de andra att bygga vindskydd. Så vi tog oss ut för att testa på detta själva. Vi hittade inga bra slanor att bygga med, så vi tog vad vi hittade, därav ingen bra kvalite på vårat vindskydd!

Men det fungerade, detta var dock bara provisoriskt och vi hade inte jätte mycket tid på oss innan vi skulle befinna oss på en föreläsning med skolan!

En annan dag då vi var ute med skolan så fick vi i uppgift att täcka en hel vit duk med material från naturen.

Vilket resulterade i Team Lemla gubben!!

En annan dag var vi också ute i skogen. (Vi läser en kurs som heter "Natur, miljö och utomhuspedagogik" så nästan alla lektioner som vi har är utomhus)  Då byggde vi ett litet hus i skogen till vättern. (Om det va så den hette, kommer inte riktigt ihåg.) Så här såg vårt hur ut iallfall:


Fint va?

Det är typ det vi roar oss med på skolan för tillfället. Är ute i naturen!

Men när jag är hemma så roar jag mig med det här:

Kul va? Om någon känner att ni vill läsa någon av mina böcker och tala om för mig vad det står så säg till! Vill nån läsa den där blå boken med en båt på framsidan så får ni jätte gärna göra det! Den kommer ta död på mig... Meeeen det är väl bara sätta igång och börja läsa! Och skriva intervjufrågor och hitta fem andra frågor och..... Listan kan göras lång! Varför gjorde jag inte detta tidigare?! Nä, dags att sätta igång, önska mig lycka till och håll tummarna att jag är levande då jag är klar!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Lycka till! :) Hoppas allt är bra med dig också! Va alldeles för länge sedan vi pratade :(

Kram på dig!

2011-10-23 @ 17:13:02
URL: http://jennnyea.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0